KSIĄŻKI: Tytuły na wakacje.




Planując wakacyjny wypoczynek, postanowiłam zrobić listę książek "do przeczytania". Przejrzałam półki w pokoju, wybrałam się do biblioteki i tak oto stworzyłam wykaz tytułów, które spakuję ze sobą do walizki.





"Jesteś cudem. 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym" R. Brett wybrałam, ponieważ bardo intryguje mnie tytuł i opis publikacji. Książka stanowi zbiór inspirujących lekcji o tym, jak niewiele trzeba by co zmienić.


"Potęga podświadomości"  J. Murhphy'ego jest książką, do której wracam co lato. Czasami, w pędzie dnia codziennego, wśród wielu obowiązków, zmartwień i problemów, zapominam o tym, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa umysł. Jedyne co w tej książce zdecydowanie mi się nie podoba, to odniesienia i cytaty z Biblii, niemniej jednak, nie przekreśla to dla mnie "Potęgi podświadomości", gdyż zawiera wiele cennych wskazów, dzięki którym, choć trudno w to uwierzyć, możemy zmienić swoje życie na lepsze.


"Nie zadręczaj się drobiazgami. Czyli 100 sposobów na to, by nie dać się zwariować błahostkom" R. Carlson'a pokazuje jak wprowadzić w swoje życie  więcej ładu i spokoju. Zawiera 100 praktycznych wskazówek, które ponoć pomogą nam zmienić nasze życie. Polecana osobom, które, którzy naprawdę chcą zmienić siebie, pozycja, po którą powinniśmy sięgać szczególnie w trudnych dla nas chwilach.
Dlaczego wybrałam tę pozycję ? Odpowiedź jest prosta, ponieważ mam tendencję do przesadnego "detalizmu". Niejednokrotnie popadam w nadmierną dokładność, pedantyzm, chory perfekcjonizm? Jak zwał, tak zwał. Może ta książka nieco pomoże ogarnąć mi tę wadę.


"W pułapce doskonałości. Lepiej być szczęśliwą ignorantką niż zestresowaną perfekcjonistką" I.Becker i J. Meyer-Kles "prezentuje systematyczny program oparty na solidnych podstawach psychologicznych, dzięki któremu można zredukować swoje dążenia do perfekcjonizmu do rozsądnych rozmiarów. Liczne rady poparte przykładami pokazują, jak odnaleźć prawdziwe wartości i priorytety, pomagają również określić, w jakim stopniu pragniesz być perfekcyjna. Odkryj ponownie, co jest dla ciebie naprawdę ważne, i naucz się mówić "NIE".
Po tę książkę sięgnęłam dokładnie z tego samego powodu, co po powyższą.


Po pozycję "Ajurweda. Droga do pełni zdrowia" R. E. Davis'a sięgam po raz drugi. To dla mnie jeden z tytułów (podobnie jak "Potęga podświadomości"), które warto co jakiś czas "odświeżać". W książce autor wyjaśnia podstawowe zasady, praktyki i styl życia związany z ajurwedą.


Do publikacji B. Pawlikowskiej "W dżungli życia" zabieram się od x czasu, a ciągle odkładam na potem, trochę jakby mi było szkoda :P, ale teraz nie ma wymówek. Uwielbiam Beatę, jej książki, audycje, sposób w jaki mówi i pisze, jej styl życia, a przede wszystkim fakt, że potrafi zarażać optymizmem czytelników/ słuchaczy/ widzów.




A jakie książki wy planujecie "połknąć" w tegoroczne wakacje ?  A może jakie tytuły byście polecili ? ;-)






2 komentarze:

  1. Polecam serdecznie "Zaklinacza czasu" Mitcha Alboma - książka dająca dużo do myślenia. Ostatnio czytałam też "Jedz i biegaj" Scotta Jurka. Chociaż do tej pory nie interesowałam się bieganiem , książkę pochłonęłam w 3 dni. Mocno inspirująca i motywująca do pracy nad sobą.I do tego wspaniałe wegańskie przepisy na koniec każdego rozdziału! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie, z pewnością poszukam tych pozycji :D

      Usuń

 

Inspirują mnie...

Recent Posts

Obserwatorzy